Polski Bon Turystyczny – program jakich brakuje

Polski Bon Turystyczny – program jakich brakuje

Marzec 2020 r. należał do najczarniejszych momentów polskiej turystyki. Wybuch pandemii Covid-19 to prawny zakaz przemieszczania się, lockdown i zamknięcie obiektów turystycznych – branża stanęła wobec perspektywy upadku. Przedsiębiorcy turystyczni należeli do tych najbardziej dotkniętych wprowadzanymi obciążeniami. Dlatego właśnie oprócz form wsparcia dostępnych dla wszystkich firm, rząd przygotował specjalne rozwiązanie – Polski Bon Turystyczny.

Narzędzie to miało nie tylko pomóc branży przejść przez skutki pandemii Covid-19. Była to również forma wsparcia dla rodzin, w sytuacji osłabienia gospodarki przez pandemię. Wynosił on 500 zł na każde dziecko, które nie ukończyło 18 roku życia. Dodatkowe 500 zł przysługiwało dzieciom, które posiadały orzeczenie o niepełnosprawności. Bonem można było dokonać płatności za usługi hotelarskie oraz imprezy turystyczne na terenie Polski. Miał formę elektroniczną, ważny był do końca marca 2023 r. Można było go wykorzystać do opłacenia pokoju w hotelu, pensjonacie, gospodarstwie agroturystycznym, obozie sportowym, harcerskim itp.

Na inicjatywie skorzystały nie tylko rodziny i organizatorzy wczasów turystycznych, ale i przedsiębiorcy, którzy prowadzą usługi powiązane bezpośrednio lub pośrednio z turystyką. W ramach programu Polski Bon Turystyczny zrealizowanych zostało ok. 5,1 mln transakcji na łączną kwotę 2,9 mld zł. Można go było wykorzystać w ponad 28 tys. miejsc w całej Polsce.

Polski Bon Turystyczny to rzadki wypadek programu rządowego wprowadzonego w błyskawicznym tempie. Uruchomienie programu o takiej skali w tak krótkim czasie było wielkim wyzwaniem. Pandemia wybuchła w marcu, a już w lipcu przyjęto dedykowaną ustawę i POT mógł rozpocząć pracę nad wdrożeniem projektu w życie.

Bon turystyczny wspierał nie tylko polskie rodziny i przedsiębiorców. Stymulował turystykę krajową i sprawił, że Polacy chętniej zostawali na wakacjach w kraju. Pieniądze z bonów pozostały więc na rynku krajowym i wróciła do obiegu m.in. w postaci VAT i innych podatków.

Polski Bon Turystyczny okazał się kluczowym narzędziem zarówno dla branży turystycznej, jak i dla polskich rodzin w okresie pandemii. To dowód elastyczności i szybkiej reakcji rządu na kryzys. Dzięki niemu udało się ożywić ruch turystyczny w kraju, wspierając nie tylko przedsiębiorców, ale także zachęcając Polaków do odkrywania uroków rodzimej turystyki. Program ten odegrał ważną rolę w powrocie gospodarki na właściwe tory i stanowi przykład udanej interwencji rządowej. Aby dowiedzieć się więcej o wpływie Polskiego Bonu Turystycznego na rynek turystyczny, odwiedź naszą stron badanieturystyki.pl.

Obraz LaterJay Photography z Pixabay 

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

0 0 votes
Ocena artykułu:

Czytelniku pamiętaj:
Niniejszy artykuł ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi poradnika w rozumieniu prawa. Zawarte w nim treści mają na celu dostarczenie ogólnych informacji i nie mogą być traktowane jako fachowe porady lub opinie. Każdorazowo przed podejmowaniem jakichkolwiek działań na podstawie informacji zawartych w artykule, skonsultuj się ze specjalistami lub osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia. Autor artykułu oraz wydawca strony nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne działania podejmowane na podstawie informacji zawartych w artykule.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Starsze
Nowsze Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.