SEO czy SEM, czyli jak promować firmę w internecie.

SEO czy SEM

Decydując się na promocję firmy w internecie na samym początku drogi musimy stworzyć odpowiednią strategie marketingową, której będziemy się trzymać aby nasze działania były odpowiednio nakreślone i nieprzypadkowe. W digital marketingu mamy bardzo dużo opcji jak rozpocząć promocję naszej marki w internecie. Dziś przyjrzymy się bliżej działaniom takim jak SEO oraz SEM.

Search Engine Optimization. Co oznacza to pojęcie?

SEO, czyli Search Engine Optimization wiąże się z pozycjonowaniem. Jest to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki tej właśnie optymalizacji, możliwe jest osiąganie wyższych pozycji w Google. Dla stron internetowych SEO ma duże znaczenie. Powód jest bardzo prosty, im więcej osób będzie klikać w link, tym większy będzie ruch na stronie. Istnieje wiele czynników, które wpływają na SEO. Warto się z nimi zapoznać, jeśli zależy Ci na lepszej widoczność witryny w Google.

Jakie czynniki mają wpływ na SEO?

Na SEO mają wpływ przykładowo zoptymalizowane grafiki oraz filmy, właściwy dobór słów kluczowych, jakościowe, ciekawe, wartościowe treści, które mają odpowiednią objętość, linki wewnętrzne i zewnętrzne, stosowanie nagłówków, użyteczność, strony, szybkość ładowania strony.

Search Engine Marketing. Czego dotyczy to pojęcie?

Pojęcie SEM wiąże się z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Search Engine Marketing polega na promowaniu firmy w sieci. A to działanie dokonuje się poprzez budowanie jej widoczności w wyszukiwarce.

Jakie są różnice między SEO a SEM?

SEM to różnorodne działania promocyjne, więc jest to pojęcie znacznie szersze niż SEO. Najważniejsza różnica między SEO a SEM jest taka, że działania SEO są bezpłatne, a za SEM trzeba płacić. Jednak też należy powiedzieć, że na efekty działań SEO należy czekać znacznie dłużej. Bardzo istotna więc jest konsekwencja działań, wytrwałość i przede wszystkim systematyczność. Efekty SEM są widoczne bardzo szybko.

Możliwość targetowania reklam i inne zalety SEM

Ogromną zaletą SEM są bardzo szybkie efekty. Dlatego też SEM nie wymaga długofalowych działań. Poza tym również dużym atutem Search Engine Optimization jest możliwość targetowania reklam. Gdy kampania trwa, można ją nakierować na konkretną grupę docelową.

Firma w internecie. Jak można jeszcze zadbać o wizerunek swojej firmy?

Kampanie display są bardzo dobrym rozwiązaniem. Mogą być one w różnej formie i w różnych rozmiarach. Należy jednak pamiętać, że każda kampania display powinna być wyraźna i estetyczna. Warto również powiedzieć, że takie reklamy graficzne są bardzo skuteczne. Można je oglądać np. na komputerze, tablecie, laptopie, smartfonie. Reklama display posiada ogromny zasięg. Dlatego też to najlepszy sposób na to, aby wypromować nową markę i dotrzeć do potencjalnych Klientów.

5 2 votes
Ocena artykułu:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Informacja o ciasteczkach

Zgodnie z Art. 173, pkt. 1 Ustawy z dn. 16.11.2012 r. (Dz.U. poz. nr 1445) Informujemy, że ta strona korzysta z plików cookies.

Odwiedzając naszą stronę bez dokonania zmian ustawień swojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu ułatwienia korzystania z serwisu.